zaterdag 19 januari 2013

VOL BEWONDERING

ben ik voor de blogsters die zo trouw iedere dag of bijna iedere dag iets op hun blog te vermelden hebben, zoals Lida, Jeannette , Dorothe,  Supergoof etc.
Iedere morgen ga ik met een beker koffie achter de PC zitten en lees dan mijn e-mails, Facebook en last but not least...klik ik blog.com aan en lees dan vol bewondering (en verwondering) wat eenieder telkens weer weet te vertellen en ik vind het allemaal zo leuk!! 
Daarbij vind ik ook alles zo bijzonder wat er bijna dagelijks weer afgemaakt is aan borduursels, quilts en wat dies meer zij, tussendoor worden dan ook nog huishoudens, verbouwingen, klussen en nog veel meer geregeld.  Als ik ze had nam ik hoed of petje af, daarom zeg ik maar zoals ze hier in Frankrijk doen
CHAPEAU....... en bedankt voor zoveel leesplezier. 
Zelf ben ik ook altijd wel bezig met handwerken, zo van alles en nog wat. 
Tijdens mijn bezoek aan Australie kreeg ik van mijn schoonzusje een paar hele mooie quiltlapjes cadeau die voor mij heel erg de kleuren van hun omgeving symboliseren. Daar heb ik nu een kleine wallhanger van gequilt. Als het me lukt zal ik een foto van de Woronora Dam en de wallhanger plaatsen. Nu ben ik o.a. bezig aan een quilt van grote hexagonnen (15 cm doorsnee). Moet nog heel erg gaan nadenken over de randen en hoe af te werken. Morgen ga ik mijn logee weer naar de TGV brengen richting Parijs......Amsterdam,  dan bij vriendin D de spullen ophalen voor onze veertiendaagse Club de Fil et Tissue die we zijn begonnen in het dorp en die enthousiaster bezocht dan ik gedacht had en de bezif=gheden heel divers zijn, er wordt gebreid, geborduurd, patronen uitgewerkt en gepatched, en misschien gaat er ook nog gekantklost worden, ik neem in ieder geval maar de klosjes etc mee.  Het lukt me dus niet om de foto's hier te laten zien, ben en blijf een enorme digibeet...
Tot een volgende keer maar weer,  groetjes, Dineke. 

5 opmerkingen:

  1. Hoi Dineke, bedankt voor je pluim, maar schrijven is voor mij bijna hetzelfde als ademhalen, het komt zo makkelijk dat ik er elke dag maar een klein kwartiertje aan besteed en dus is het geen echte moeite. Het zoeken naar een onderwerp is ook geen probleem met dieren als Tara en Gucci in huis en mijn ijverige DP zorgt ook voor genoeg aanvoer van onderwerpen, al met al een makkie dus! Maar het zetten van honderden steekjes met de hand, dat is voor mij dus echt een hele opgave en nog steeds moet ik mij dwingen om dingen af te maken en daar is een blog een mooie stok achter de deur voor!
    Veel plezier met je enthousiaste groepje handwerksters, wel heel erg leuk die verscheidenheid aan bezigheden!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, Dineke, Leuk dat jullie Club de fil et tissue goed loopt en belangstelling heeft. Een foto plaatsen is een peuleschil (tenminste, als je het trucje weet). Ik hoop je komende zomer of in voorjaar al, samen met Dorothé eens te ontmoeten. Succes met al je leuke handwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal je echt komen uitleggen hoe het moet met die foto's. Maar dan moet je het wel goed opschrijven hoor want digibeten hebben altijd een schriftje nodig bij hun computer. En dan gaan we meteen die vervelende woordverificatie uitzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou drukke dames, het ziet er allemaal gezellig uit. Veel schrijf-, naai-, knutsel-, frutselplezier.... ik houd het voorlopig op werken, aan m'n motor sleutelen en wandelen. Veel liefs X Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Dina,
    Dank voor je reactie op mijn blogbericht van vandaag. Ik hoop dat je donatie via de site www.tourduals.nl nog gaat lukken. Ook daarvoor heel erg bedankt!
    groetjes,
    Marion
    www.marionquilten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen