maandag 27 augustus 2012

een dag met een sterretje.....

dat was het op vrijdag. 's Morgens vroeg kwamen Dorothe en Pieter binnen gevallen om het IKEA schoenenkastje wat D. en ik dinsdags gekocht hadden in elkaar te zetten, hetgeen redelijk snel gelukt is. De avond tevoren heeft mijn ouwe getrouwe Sony TV het begeven, na ruim 16 jaar trouwe dienst (en vele bliksem en donderslagen). Dus vrijdagmiddag gingen D en ik weer op pad, nu naar LECLERC . Nu snapte ik in Nederland al nooit wat een verkoper allemaal te melden had over TV-en radio apparatuur, in het frans al helemaal niet. Dus waarschijnlijk op hele verkeerde gronden een nieuw toestel uitgezocht, nl:        
                                            -  een duidelijk beeld
                                            -  grijs en goedkoop (mijn favoriete uitspraak).

Daar we een poosje moesten wachten totdat het juiste toestel er was gingen we nog even kijken bij de CASA. Op de terugweg werden we dus overvallen door een hevige plensbui. Dorothe hield angstvallig haar tas voor haar boezen geklemd, ze was bang dat het anders op een wet-t.shirt contest ging lijken. Nu had ze dus een mooi droog vierkant op haar voorkant!  We zijn veilig en wel weer thuisgekomen.
Daarna moest ik naar de huisarts met het resultaat van het bloedonderzoek en dat was allemaal helemaal naar tevredenheid, dus de nieuwe aanpak slaat goed aan. Na het doktersbezoek naar broer en schoonzus, alwaar ik een croissantje met ham en kaas genuttigd heb, wat me heerlijk smaakte. Want door het spuiten en slikken ben ik de laatste tijd vaak heel erg misselijk, dat hoort erbij en gaat ook wel weer over en.......ik val er heel goed van af. 
Toen ik weer naar huis reed werd ik onderweg begeleid door een "halve" regenboog, zo bijzonder vond ik dat. De ene helft was duidelijk zichtbaar en de andere helft verdween achter een wolk waardoorheen je nog heel flauwtjes de kleuren zag. Dus achter de wolken schijnt niet alleen de zon maar is ook de regenboog!  
Zaterdagmorgen kwamen J en A om de TV te plaatsen en in te stellen dus 's middags lag ik (misselijk en wel) weer voor de buis naar de herhaling van het Prinsengrachtconcert te kijken. 
Zondagmorgen heeeel vroeg zijn D en ik onderweg gegaan om op een lapjesmarkt te gaan staan. Het weer was niet denderend maar het het lapjes en aanverwante artikelen gedeelte was binnen in het Salle des F^etes. In de loop van de ochtend hebben we aardig verkocht maar 's middags was het heel erg stilletjes, doch we zijn moe maar voldaan, zoals dat heet weer naar huis gereden rond 16.45.
 Eigenlijk was het dus een heel week-end met vele sterretjes.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten